Impreza

Wakacje z Pędzlem

wiek: 10-12, 13-15, 16-18 lat

Mazury
- Gierłoż

terminy / Rezerwacja online!

kododdoopiscena
MOG 124-06-202430-06-2024 1899
Rezerwuj
MOG 201-07-202409-07-20242299
Rezerwuj
MOG 310-07-202418-07-20242299
Rezerwuj
MOG 419-07-202427-07-20242299
Rezerwuj
MOG 528-07-202405-08-20242299
Rezerwuj
MOG 606-08-202414-08-20242299
Rezerwuj
MOG 715-08-202423-08-20242299
Rezerwuj
MOG 824-08-202430-08-20241799
Rezerwuj

..:: CHARAKTERYSTYKA IMPREZY, PROGRAM
Plener artystyczny-zapraszamy profesjonalistów i amatorów, wszystkich miłośników sztuki  na plener artystyczny. W czasie pleneru zapoznamy się z technikami rysunkowymi i malarskimi. Uczestnicy będą wykonywać swoje prace w przepięknej  zmieniającej się scenerii np. w czasie rejsów żeglarskich. Naszą inspiracją będzie przyroda. W czasie naszej artystycznej wedrówki młodzi adepci sztuki będa rysować ołówkiem, węglem, cienkopisami itd., zapoznają się z różnymi technikami rysunkowymi od szybkich szkiców po studium postaci. Akwarele, tempery, akryle wprowadzą uczestników  pleneru w świat malarstwa. Będziemy pracować na profesjonalnych  papierach akwarelowych, podkładach malarskich. Praca artystyczna będzie połączona z odpoczynkiem, dyskusjami o sztuce i dobrą zabawą.

Lubię rysować, ale jestem początkujący/początkująca. Czy mogę jechać na taki obóz?
Oczywiście, że tak! Obóz jest dla wszystkich, także dla początkujących. Jeśli rysowanie i malowanie to Twoja pasja, jeśli lubisz to robić, jeśli masz chęci, to Twoja praca i doskonalenie warsztatu na obozie przyniesie efekty!

..:: ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE
Gierłoż - Ośrodek Księżycowy Dworek. Rozpoczęcie 1 dnia od godziny 16.00, zakończenie ostatniego dnia do godziny 10.00

..:: CENA ZAWIERA

  • Zakwaterowanie - w pawilonach hotelowych w pokojach 2, 3 i 4 osobowych (w każdym pokoju łazienka - wc i prysznic, telewizor) oraz w dużych domkach-bungalowach (w każdym łazienka - wc+prysznic).
  • Wyżywienie - całodzienne od kolacji 1 dnia do śniadania ostatniego dnia.
  • Realizację programu w zależności od warunków pogodowych i możliwości uczestników.
  • Sprzęt - szkoleniowy i rekreacyjny.
  • Kadra - wykwalifikowani instruktorzy i wychowawcy.
  • Ubezpieczenie NNW.

..:: ZA DODATKOWĄ OPŁATĄ
Dojazd autokarem lub pociągiem. Program Dodatkowe Atrakcje. Obowiązkowe składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny - 2 PLN/os oraz Turystyczny Fundusz Pomocowy - 2 PLN/os.

..:: DOJAZD ZORGANIZOWANY

Za dopłatą pociągiem lub autokarem z opiekunem, z kilkunastu większych miast w Polsce.

..:: DOKUMENTY, GŁÓWNE WYMAGANIA
Zgłoszenie uczestnictwa-umowa, karta kolonijna ze zgodą rodziców (wzory w biurze). Legitymacja szkolna. 

..:: NALEŻY ZABRAĆ ZE SOBĄ
Dokumenty wymienione w punkcie „główne wymagania”. Dres, ubranie i obuwie sportowe, ciepłe swetry, czapkę z daszkiem, latarkę, zeszyt, długopis, strój kąpielowy, krem z filtrem UV. Prosimy o zaopatrzenie uczestników w podstawowe leki (przeziębienie, ból gardła, uczulenia, środki na oparzenia słoneczne). Kaucja zwrotna 50 zł.

..:: UWAGI
Nie odpowiadamy za utopiony lub zagubiony bagaż zalecamy uczestnikom jego dodatkowe ubezpieczenie.

..:: PROGRAM OBOZU PODSTAWOWY

Warsztaty plastyczne
kierowane są do amatorów jak i osób chcących pogłębić swoje umiejętności. Na warsztatach zapoznamy się z różnymi technikami rysunkowymi i malarskimi z elementami rzeźby. Będziemy tworzyć w pracowni plastycznej oraz w plenerze. W otoczeniu łąk, lasów oddamy się pracy twórczej. Warsztaty zakończymy wystawą pokazującą osiągnięcia uczestników.

W czasie warsztatów będziemy wykonywać:

  • studium martwej natury (praca nad bryłą) - poznanie narzędzi,
  • rysunek (ołówek),
  • zasady kompozycji, szukanie proporcji, światłocienie, walor, faktura,
  • studium martwej natury (4 godz.),
  • studium martwej natury - praca malarska (farby akryle, tempera), zasady kompozycji, szukanie proporcji, zasady posługiwania się plamą barwną, studium martwej natury-praca malarska,
  • studium draperii - rysunek, poznanie różnych technik w oparciu o reprodukcje znanych artystów,
  • studium draperii - praca malarska,
  • portret (rysunek), studium głowy, proporcje w twarzy, modelunek,
  • portret - praca malarska (różne techniki malowania twarzy od realistycznych po karykaturę),
  • studium postaci-rysunek, wykonywanie wielu szkiców, szukanie proporcji, uchwycenie charakteru rysowanej postaci,
  • praca malarska lub rysunek z wyobraźni na dowolny temat

rysowanie w plenerze: nauka rysunku w plenerze, zasady kompozycji, operowania światłem,
wykonywanie rysunków, szkiców ołówkiem, węglem

oraz: wykonanie pracy plastycznej w oparciu o wcześniejsze szkice (ołówek, węgiel), rysunek w kolorze (kredki ołówkowe, pastel olejny, suchy), wykonanie pracy plastycznej w plenerze na podobrazach (praca malarska), dokończenie obrazu, podsumowanie warsztatów wystawą, na których zostaną zaprezentowane prace uczestników w obecności rodziców

Strefa CHILL OUT, czyli dla wygodnych
Plażing, smażing - czyli pełen relaks, opalanie, znajomi. Oby pogoda nam dopisała!
Zajęcia sportowe - zabawy na kąpielisku z pontonami, wyścigi w kole ratunkowym, turniej piłki wodnej, zawody pływackie, wodny badminton, podchody, olimpiada sportowa, to tylko niektóre z zajęć. Zabawa na 101 sposobów. I wszystko oczywiście na wesoło.
Wielka baloniada - turniej z balonami na wodę.
Aquazorbing (kula wodna) to „chodzenie” po wodzie w  przezroczystej kuli o średnicy 2 m. Zabawa na całego z niewielką dawką adrenaliny.

Strefa ACTIVE, czyli dla aktywnych
Żeglarstwo -
zaczniemy od nauki podstaw - stawiania żagli, obsługi osprzętu, zachowania na pokładzie, zasad bezpieczeństwa. Wszyscy będą uczyli się sterować, obsługiwać żagle i liny. Wieczorami przy ognisku nauczymy się śpiewać szanty i piosenki żeglarskie.
Kajaki i rowery wodne - wszędzie dostępne, popularne jednostki do rekreacji wodnej. Czy jednak tak łatwo się nimi manewruje? Nauczymy się sprawnie sterować i wiosłować. Popłyniemy na wyprawę po jeziorze, a w ośrodku zrealizujemy zawody - slalom, wyścigi, manewrowanie precyzyjne.
Wyprawy rowerowe - jak bezpiecznie jeździć na rowerze, być widocznym na drodze, jak postępować w razie wypadku, to tylko niektóre z informacji jakich dowiemy się na obozie. Po instruktażu zapraszamy na wycieczkę. Mazury i Suwalszczyzna to doskonały region do uprawiania turystyki rowerowej. Niezbyt długie, ale często zaskakująco strome zjazdy dodają emocji jeździe na rowerze.
Zajęcia  strzeleckie -
wiatrówki, łuki, proce. Będziemy ćwiczyć nasze umiejętności w strzelaniu do tarczy i ukrytych celów. Dowiecie się, czy trudno jest trafić w tarczę nawet z niewielkiej odległości. Czy uda nam się dorównać bohaterom znanym z westernów?
Holowanie na deskach za motorówką. To super zabawa w upalne dni.
Wycieczka do Wilczego Szańca
Niezależnie czy jesteś pasjonatem historii, interesujesz się przyrodą czy zwyczajnie szukasz ciekawego miejsca do odwiedzenia, będąc na Mazurach, nie możesz przegapić ruin Byłej Kwatery Wojennej Adolfa Hitlera o kryptonimie „Wilczy Szaniec” (Wolfsschanze / Wolf’s Lair). Wilczy Szaniec to miasteczko bunkrów otoczone lasem, jeziorami i bagnami. To największa i najbardziej rozpoznawalna polowa kwatera dowodzenia Adolfa Hitlera, która była w użyciu od 1941 do 1945 roku. Wilczy Szaniec zlokalizowany jest w Gierłoży koło Kętrzyna i dziś, mimo faktu iż Kwatera została wysadzona przez wycofujących się Niemców – jest wspaniałą atrakcją turystyczną, odwiedzaną przez niemal ćwierć miliona turystów rocznie. Bunkry wciąż kryją wiele zagadek i imponują swoimi rozmiarami, rozmachem oraz solidnością.


Happy End
Wszystkie chwile, nawet te najbardziej miłe szybko mijają, ale nawet koniec może być radosny. Podczas wieczornego spotkania z uczestnikami podsumujemy cały obóz, rozdamy pamiątkowe dyplomy i koszulki. A potem ostatnia obozowa dyskoteka i odliczanie dni do następnych wakacji. Pamiętajcie, że cudowne wspomnienia wakacyjnych dni będą Wam towarzyszyć przez cały rok.


..:: PROGRAM OBOZU ZAJĘCIA DODATKOWE DLA CHĘTNYCH

Baloniada. Balony napełnione wodą, ręczniki i zabawa na całego, na mokro. Podchody. Gra harcerska polegająca na ściganiu jednej grupy osób przez drugą i wykonywaniu po drodze różnych zadań. Uciekinierzy co jakiś czas układają z patyków, szyszek, kamieni lub rysują w ziemi kierunek swojej ucieczki oraz umieszczają na trasie kartki z zadaniami. Grupa pościgowa wyrusza 15-30 minut później. Muszą po drodze wykonać wszystkie przygotowane dla nich zadania i to udokumentować. Zabawa daje najwięcej radości jeśli ma miejsce w terenie, w którym nikt nie będzie nam przeszkadzał, wykonywanie poleceń nie będzie utrudnione i łatwo odnajdziemy wszystkie wskazówki. Idealnym wydaje się być nasz pobliski las. Olimpiada Wodna. Rywalizacja w atmosferze zabawy, podzieleni na drużyny weźmiemy udział w wielu wodnych konkurencjach. Chrzest Obozowy. To moment kiedy z Nowicjusza stajesz się Obozowiczem. Ale za nim to nastąpi musisz udowodnić, że znasz się na zasadach i regułach panujących na obozie. Czeka na Was kilka stacji zadaniowych jak np. stacja dotycząca obozowych tradycji, stacja kadra, stacja uczestnicy i wiele innych, których pokonanie spowoduje, że będziesz PRAWDZIWYM OBOZOWICZEM. Festiwal Kolorów. To coraz bardziej popularna zabawa polegająca na wyrzucaniu w górę przez uczestników różnokolorowych proszków, które tworzą wielką chmurę barw! Festiwal wypełnia atmosfera wiecznej wesołości. Młodsi i starsi, wszyscy tańczą, śpiewają i bawią się, rzucając Kolory w powietrze! Olimpiada Sportowa. Podzieleni na małe drużyny weźmiemy udział w wielu konkurencjach. Na uczestników czeka kilkanaście stacji, na których muszą wykonać określone zadania jak na przykład „bieg kelnera”, „kto ma więcej piegów”, „wyścig z arbuzem, „bieg w parach z balonem napełnionym wodą”. Drużyna, która uzyska najwięcej punktów wygrywa olimpiadę. Flagi. Uczestnicy zostają podzieleni na dwie drużyny, każda z nich otrzymuje flagę, której musi bronić. Celem zabawy jest zdobycie flagi drużyny przeciwnej. Jest to strategiczna gra, która bardzo integruje grupę, a żeby wygrać pojedynek, współpraca jest w niej nieodzownym  elementem. Nie sprawność jest najważniejsza w tej grze, a strategia ataku na flagę przeciwnika. Gry i Zabawy Stolikowe. W atmosferze dobrej zabawy i zdrowej rywalizacji. Wieczorem - gramy w Mafię.

..:: PROGRAM OBOZU ZAJĘCIA WIECZORNE DLA CHĘTNYCH
Dyskoteki, Kabareton jedyne w swoim rodzaju wydarzenie. Widowisko przygotowane przez uczestników wandrusowych obozów. Skecze i dowcipy rozbawią wszystkich do łez! Miss i Mister obozu – wybory na najpiękniejszych, najbardziej wylansowanych, a może najzabawniejszych uczestników i uczestniczek obozu. Wieczorne Ogniska. Wspólnie spędzone wieczory przy ognisku, gitarze i kiełbaskach. Nocny Maraton Filmowy. Odbywa się raz podczas trwania obozu. Filmy puszczane są z projektora. Młodsi uczestnicy oglądają filmy wybrane przez siebie do godziny 24.00. Starsi obozowicze do rana. Staramy się stworzyć klimat jak w kinie – popcorn i picie czeka na uczestników nocy filmowej. WIECZORNA KAWIARENKA.

..:: WIECZORNA KAWIARENKA - tylko dla uczestników obozów Wandrusa  
Na większości obozów uczestnicy nie chcą iść od razu spać w trakcie ciszy nocnej. Powoduje to ciągłe interwencje kadry, która odprowadza uczestników do łóżek i ich ucisza, a oni i tak nadal nie śpią. Na obozach Wandrusa zorganizowaliśmy to inaczej. W miejscach noclegu (w domkach, pokojach) obowiązuje bezwzględna cisza nocna, natomiast wszyscy chętni starsi uczestnicy pod nadzorem kadry mogą spędzać czas w "wieczornej kawiarence" - jak to nazwali uczestnicy obozów. To kilka sal, gdzie gramy w popularne gry na x-boxie, w bilard, ping-ponga, organizujemy karaoke. Zazwyczaj jest także grupa chętnych do gry w mafię. Od czasu do czasu przy tej okazji grillujemy, robimy gofry lub popcorn.
Zatem "wieczorna kawiarenka" to miejsce, gdzie starsi uczestnicy mogą spędzać czas wieczorem, pod nadzorem kadry, także w czasie początków "ciszy nocnej".
Nazwę wymyślili uczestnicy obozów. Wzięła się stąd, że te wieczorne aktywności zostały przez nas zorganizowane po raz pierwszy w sali, w której kiedyś była ośrodkowa kawiarnia. I tak już zostało.

Galeria imprezy