Rejs żeglarski szkoleniowy - szczegółowy program zajęć

Ramowy program rejsu szkoleniowego na patent żeglarza jachtowego (mapka niżej)

Niniejszy program jest wyłącznie przykładem jednej z wielu możliwości rozplanowania rejsu i nie należy go traktować jako obowiązującego „rozkładu”. Trasa ustalana jest na bieżąco i realizowana w zależności od pogody. Przykładowy program rejsu WJM.
dzień 1Ryn - przyjazd autokarem, zaokrętowanie, zaprowiantowanie, podział na załogi, wstępne szkolenie żeglarskie,  impreza zapoznawcza.
dzień 2Ryn-Skorupki. Żeglujemy po jeziorze Ryńskim. Nocleg na bindudze. Kąpiel, ognisko.
dzień 3Skorupki-Mikołajki. Jez. Ryńskie, Tałty, Mikołajskie. Cumujemy w żeglarskiej stolicy Polski. Wieczorem szanty w tawernie.
dzień 4Mikołajki-Wyspa Czarci Ostrów. Do południa postój w Mikołajkach. Wypływamy na jez. Mikołajskie i największe polskie jezioro - Śniardwy. Nocleg na wyspie. Wieczorem ognisko.
dzień 5
Wyspa Czarci Ostrów-Ruciane Nida. Rano kąpiel. Wypływamy na jez. Śniardwy, Bełdany. Przechodzimy przez śluzę Guzianka i wpływamy na jez. Guzianka i Nidzkie. Nocleg w Rucianem. Wychodzimy na dyskotekę.
dzień 6Ruciane Nida-Pranie-Karwica.  Jez. Nidzkie. Zwiedzanie i obiadowy postój w leśniczówce-muzeum K.I. gałczyńskiego w Praniu. Nocleg w sercu Puszczy Piskiej. Wyprawa na jagody.
dzień 7Karwica-Kamień. Rano chrzest żeglarski z nadaniem imion. Po południu wypływamy na jez. Nidzkie. Przepływamy przez Ruciane, śluzę i wypływamy na jez. Bełdany i Śniardwy.
dzień 8Kamień-Szymonka. Zwiedzamy hodowlę Bobrów, wypływamy na jez. Śniardwy, Mikołajskie i Tałty. Przechodzimy kanałami na jez. Jagodne.
dzień 9Szymonka-Wilkasy. Płyniemy po jez. Jagodne, Bocznym i Niegocin. Wieczorem dyskoteka.
dzień 10Wilkasy-Sztynort. Żeglujemy po jez. Niegocin, Mamry i Dargin. Wychodzimy na szanty do słynnej tawerny “Zęza”.
dzień 11Sztynort-Węgorzewo.  Żeglujemy po jez. Dargin, Mamry, rzeką Węgorapą docieramy do portu.
dzień 12Węgorzewo-Mamerki. Do południa w Węgorze- wie. Wypływamy na jez. Mamry. Piesza wycieczka do kompleksu śluz na Kanale Mazurskim. Ognisko.
dzień 13Mamerki-Giżycko. Jez. Mamry, Dargin, Kisajno  Rejs szkoleniowy ma egzamin na patent żeglarza. Impreza pożegnalna.
dzień 14Giżycko. Zakończenie imprezy, klar jachtów, zdanie sprzętu, wyjazd.
Uwagi

W trakcie rejsu nie spędzamy całego czasu na żeglowaniu. Jest czas na wycieczki, kąpiele, wędkowanie, opalanie, wyjście do miasta itp.  Rejs szkoleniowy przepływa znacznie mniejsze odcinki, gdyż trzeba ćwiczyć manewry na wodzie, rejs regatowy ma trasę ułożoną pod kątem ciekawych regat, turystyczny stara się być wszędzie i zobaczyć jak najwięcej.