Rejs żeglarski turystyczny - szczegółowy program zajęć

Ramowy program rejsu turystycznego (mapka niżej)

Niniejszy program jest wyłącznie przykładem jednej z wielu możliwości rozplanowania rejsu i nie należy go traktować jako obowiązującego „rozkładu”. Trasa ustalana jest na bieżąco i realizowana w zależności od pogody.
dzień 1 Ryn - przyjazd autokarem, zaokrętowanie, zaprowiantowanie, podział na załogi, wstępne szkolenie żeglarskie, impreza zapoznawcza.
dzień 2 Ryn-Mikołajki. Jez. Ryńskie, Tałty, Mikołajskie. Cumujemy w żeglarskiej stolicy Polski. Wieczorem szanty w tawernie.
dzień 3 Mikołajki-Wyspa Czarci Ostrów. Do południa postój w Mikołajkach. Wypływamy na jez. Mikołajskie i największe polskie jezioro - Śniardwy. Nocleg na wyspie. Wieczorem ognisko.
dzień 4 Wyspa Czarci Ostrów-Ruciane Nida. Rano kąpiel. Wypływamy na jez. Śniardwy, Bełdany. Przechodzimy przez śluzę Guzianka i wpływamy na jez. Guzianka i Nidzkie. Nocleg w Rucianem. Wychodzimy na dyskotekę.
dzień 5 Ruciane Nida-Pranie-Karwica.  Jez. Nidzkie. Zwiedzanie i obiadowy postój w leśniczówce-muzeum K.I. Gałczyńskiego w Praniu. Nocleg w sercu Puszczy Piskiej. Wyprawa na jagody.
dzień 6 Karwica-Kamień. Rano chrzest żeglarski z nadaniem imion. Po południu wypływamy na jez. Nidzkie. Przepływamy przez Ruciane, śluzę i wypływamy na jez. Bełdany i Śniardwy.
dzień 7 Kamień-Szymonka. Zwiedzamy hodowlę Bobrów, wypływamy na jez. Śniardwy, Mikołajskie i Tałty. Przechodzimy kanałami na jez. Jagodne.
dzień 8 Szymonka-Rydzewo. Płyniemy po jez. Jagodne, Bocznym. Wieczorem ognisko.
dzień 9 Rydzewo-Skorupki. Płyniemy po jez. Bocznym, Jagodne, Tałty. Nocleg na bindudze. Kąpiel, ognisko.
dzień 10  Skorupki-Ryn. Wypływamy rano. Impreza pożegnalna.
dzień 11  Ryn. Zakończenie imprezy, klar jachtów, zdanie sprzętu, wyjazd.

Uwagi
W trakcie rejsu nie spędzamy całego czasu na żeglowaniu. Jest czas na wycieczki, kąpiele, wędkowanie, opalanie, wyjście do miasta itp. Rejs szkoleniowy przepływa znacznie mniejsze odcinki, gdyż trzeba ćwiczyć manewry na wodzie, rejs regatowy ma trasę ułożoną pod kątem ciekawych regat, turystyczny stara się być wszędzie i zobaczyć jak najwięcej.